O reino do casal heterossexual na publicidade: uma análise sociosemiótica das estratégias visuais e inscrições discursivas
DOI:
https://doi.org/10.17231/comsoc.21(2012).709Palavras-chave:
visual strategies, heterosexist discourses, ads, women’s magazines, social semioticsResumo
Our paper aims to identify the visual strategies by which heterosexual discourses are (re)produced in ads published in women’s magazines, in ways which may be transformative as well as reproductive of the western hetero-gendered hegemonic order. The visual workings are approached from a social semiotic point of view, and analysed according Kress and van Leeuwen’s system of analysis (1996).Downloads
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Publicado
29-06-2012
Como Citar
Pinto-Coelho, Z., & Mota-Ribeiro, S. (2012). O reino do casal heterossexual na publicidade: uma análise sociosemiótica das estratégias visuais e inscrições discursivas. Comunicação E Sociedade, 21, 205–214. https://doi.org/10.17231/comsoc.21(2012).709
Edição
Secção
II. No género e na heterossexualidade: exotismo, ossificação, guerra e acasalamento
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