O reino do casal heterossexual na publicidade: uma análise sociosemiótica das estratégias visuais e inscrições discursivas

Autores

  • Zara Pinto-Coelho Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade, Universidade do Minho
  • Silvana Mota-Ribeiro Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade, Universidade do Minho

DOI:

https://doi.org/10.17231/comsoc.21(2012).709

Palavras-chave:

visual strategies, heterosexist discourses, ads, women’s magazines, social semiotics

Resumo

Our paper aims to identify the visual strategies by which heterosexual discourses are (re)produced in ads published in women’s magazines, in ways which may be transformative as well as reproductive of the western hetero-gendered hegemonic order. The visual workings are approached from a social semiotic point of view, and analysed according Kress and van Leeuwen’s system of analysis (1996).

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Publicado

29-06-2012

Como Citar

Pinto-Coelho, Z., & Mota-Ribeiro, S. (2012). O reino do casal heterossexual na publicidade: uma análise sociosemiótica das estratégias visuais e inscrições discursivas. Comunicação E Sociedade, 21, 205–214. https://doi.org/10.17231/comsoc.21(2012).709

Edição

Secção

II. No género e na heterossexualidade: exotismo, ossificação, guerra e acasalamento

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